Mobile Sales Force Automation App

SFA

Aplikacja mobilna (dedykowana do iOS) dla firmy COMARCH SA – 2013 (pracując w SoInteractive).

Outsourcing usług UX Designera na potrzeby przygotowania kompleksowych rozwiązań oraz zaprojektowania interfejsu dla aplikacji mobilnej usprawniającej codzienną pracę przedstawicieli handlowych i pracowników terenowych. 

Aplikacja „Mobile SFA” pomaga przedstawicielom handlowym w ich codziennej pracy, a w szczególności służy do:

  • zarządzania ich kalendarzem spotkań,
  • wyznaczania trasy wizyt,
  • przeprowadzania spotkania wg wcześniej przygotowanego scenariusza a w tym wykonywania konkretnych działań
  • przeprowadzania ankiet,
  • prezentacji produktów,
  • składania zamówień.

Dane pochodzące z aplikacji służą również kadrze kierowniczej, która wie gdzie znajdują się ich przedstawiciele handlowi, ile wizyt przeprowadzili, jak wyglądały ich trasy, ile zadań wykonali.

W trakcie realizacji tego projektu wiele czasu poświęciliśmy analizie systemu (grupie docelowej, przypadkom użycia, kontekstowi użycia). Pozwoliło to sprawnie i kompleksowo przygotować mapę systemu oraz makiety a konkretnie:

  • mapę systemu złożoną z konkretnych funkcjonalności z powiązaniami odzwierciedlającą logikę systemu.
  • makiety poszczególnych ekranów w dwóch wersjach – na smartphony oraz na tablety
  • przepływy dla kluczowych przypadków użycia
  • powiązania ze sobą poszczególnych ekranów oraz wizualizacja interakcji.

Mapa systemu:

SFA_map

Poszczególne ekrany (flow):

SFA_flow

Przypadki użycia – akcje kontekstowe:

SFA_actions-flow

Wersja na tablety:

SFA_iPad-products

Efekt końcowy:

Na podstawie wyżej wymienionych prac związanych ściśle z projektowaniem user experience przygotowano następnie grafiki a firma COMARCH przystąpiła do developmentu. W rezultacie powstała kompletna i zaawansowana funkcjonalnie a przy tym łatwa i przyjazna w obsłudze aplikacja na urządzenia mobilne z systemem iOS.

Nagrody i wyróżnienia

W 2014 roku rozwiązanie Comarch SFA wspierające procesy sprzedażowe otrzymało nagrodę dla najbardziej innowacyjnych rozwiązań w swojej klasie i dostało wyróżnienie INNOVATIONSPREIS-IT 2014. Tą prestiżową nagrodę przyznano po raz jedenasty na targach CeBIT 2014. Aplikacja mobilna (iOS) była wówczas jednym z najnowszych rozwiązań Comarch SFA.

Rozwiązania Comarch SFA zostały docenione również w Gartner Market Guide for Retail Execution and Monitoring Solutions for the Consumer Goods Industry. Comarch SFA pojawiło się w raporcie Gartnera już po raz drugi. W 2015 roku rozwiązania Comarch SFA zostały uznane za wyjątkowo szybko rozwijające i mające duży potencjał, aby wkrótce dorównać globalnym dostawcom rozwiązań typu Sales Force Automation. Według Gartnera usługi Comarch SFA zasługują na szczególną uwagę ze względu na szeroko pojęte user experience, obsługę procesów związanych z wizytą przedstawiciela w punkcie sprzedaży i składanie zamówienia w czym właśnie aplikacja mobilna ma spory udział.

Współpraca z Comarch SFA nie skończyła się tylko na zaprojektowaniu aplikacji mobilnej, ale została kontynuowana w tym samy roku. Dział marketingu Comarch współpracował ze mną w celu odświeżenia strony internetowej dedykowanej rozwiązaniom Comarch SFA: www.sfa.comarch.com, co również zakończyło się udanym wdrożeniem.

Najlepszym potwierdzeniem sukcesów jest jednak fakt rosnącej liczby klientów rozwiązań Comarch SFA. Wśród firm wykorzystujących Comarch Mobile Sales Force App i odnoszących z niej korzyści są już Diageo, Colgate-Palmolive, Agros-Nova, Wawel, Navo, Barlinek i wiele innych.